Демонстрантите кои ја доведуваат во прашање хиндуцентристичката визија на премиерот Нарендра Моди за Индија свесно го евоцираат наследството од национална икона: Мохандас К. Ганди кој сакаше земја во која живеат заедно хиндусите и муслиманите, а секуларната влада го одржува мирот. Затоа со презир гледаат како Моди и неговите сојузници го користат името на Ганди за промовирање на сопствената агенда, вклучувајќи го и прашањето што предизвика демонстрации – граѓански закон според кој критичарите веруваат дека бесрамно ги дискриминира муслиманите.
Непосредно пред 72-годишнината од атентатот на Ганди минатиот месец, Моди и неговата партија го користеа името на Ганди во анти-протестна кампања.
„Ние го спроведовме она што секогаш го посакуваа големите борци за слобода: ја исполнивме целта на Гандиџи”, рече Моди во одбрана на законот, додавајќи со името на Ганди суфиксот што укажува на почит.
Демонстрантите, сепак, изјавуваат дека владината акција е во директна спротивност на целта на Ганди – да се дојде до секуларна, плуралистичка Индија.
Уште откако беше избран за премиер во мај, Моди ја одзеде автономијата на претежно муслиманската територија Кашмир и илјадници луѓе беа неправедно уапсени.
Неговата партија е заслужна за пресудата со која се дозволува хиндуистички храм да се гради на место на вековна џамија, а сега работи да протурка закон за државјанство што ги фаворизира имигрантите од секоја голема јужноазиска религија, освен исламот. Критичарите стравуваат дека муслиманите во Индија би можеле да бидат протерани или да им биде одземена националноста.
„Моди се повикува на сите цели на Ганди, освен кога во прашање е хармонијата на Хиндусите и муслиманите и тоа беше клучен елемент на работата на Ганди”, вели Рамахандра Гуха, автор на истакната биографија на Ганди, уапсен на неодамнешните протести.
Првичните протести доведоа до судири, но демонстрантите сега продолжуваат со примерот на Ганди за ненасилен отпор. Владата реагира со сила и дезинформација.
За шест години функција, Моди во неколку наврати се поврзуваше со наследството на Ганди, велејќи дека тие се „направени од иста земја”. И двајцата се родени во Гуџарат.
Моди напиша колумна за Њујорк Тајмс во октомври, во која го повикува целиот свет да научи од Ганди. Сепак, тој не испушти да спомене дека Ганди убил еден хинду националист, кој бил воспитан од истата тврдоглава група што го обликувала и самиот Моди: Раштрија Свајасевак Санг. Атентаторот, Натурам Год, верувал дека Ганди ги предал Хиндусите со премногу помирување кон муслиманите. Партијата на Моди пука од луѓе кои го сметаат Ганди за предавник.
„Идеологијата што го уби, сега го присвојува”, вели Тушар Ганди, правнук на Ганди, кој ги поддржува протестите.
Портретите на Ганди се насекаде, а повеќето Индијци го сметаат за модел на морал.
Моди со повикување на него, се обидува да ги привлече оние гласачи кои традиционално се срамат од сектаризмот на неговата партија. Памфлетот што неодамна го распредели партијата, се осврнува на „дезинформациите” за законот во државјанството, а заедно со цитатот на Ганди претставен така што се чини дека несомнено би го поддржал законот, стои и на сликата на Ганди. Цитатот, се разбира, беше изваден од контекст.
„Болно е што Ганди протестираше против окупацијата на странска моќ и сега мора да ги користиме истите тактики против нашата сопствена влада, индиската влада”, вели Салма Кан (33). Таа додаде дека Ганди починал за Индија каде муслиманите се чувствуваат како дома, а тој идеал сега му се заканува.
„Кога луѓето мислат на Индија, тие мислат на тоа како на Индија на Ганди”, додаде таа. „Но, ова не е Индија каква што оваа влада ја сака”.