Психолозите објаснуваат зошто луѓето купуваат тоалетна хартија заради коронавирус
Многу земји ширум светот имаат ограничен број на тоалетни хартија што луѓето можат да ги купат, пренесува Си-Ен-Ен. Полиците во продавниците се празни, а дури и продавниците во Австралија дури имаат вработено обезбедување за контрола на купувачите.
Навалица за купување на тоалетна хартија е забележлива насекаде, иако не нуди заштита од вирусот, ниту пак се смета за суштинска за опстанок, како што се лебот и млекото.
Па, зошто луѓето купуваат тоалетна хартија побрзо отколку што може да произведе во доволни количини?
Луѓето одат во крајност кога ќе слушнат различни пораки
Стивен Тејлор е клинички психолог и автор на „Психологија на пандемиката“, кој дава историски преглед за тоа како луѓето се однесувале и како реагирале на пандемиите. Споредено со претходните пандемии, глобалниот одговор на коронавирусот е главно ширење на паника.
“Од една страна, разбирливо е, но од друга страна е прекумерно. Можеме да се подготвиме без паника”, вели Тејлор, професор на Универзитетот во Британска Колумбија.
Коронавирусот ги исплаши луѓето затоа што е ново и многу работи сè уште не ни се познати. Кога ќе слушнат различни пораки за ризиците што тој ги носи и колку сериозно треба да се подготви за него, луѓето се во можност да одат во крајности, вели Тејлор.
“Кога ќе им кажете на луѓето дека нешто опасно се случува и дека сè што треба да сторат е да ги измиете рацете, акцијата не делува непропорционално со заканата. Посебните опасности бараат посебни мерки на претпазливост”, вели Тејлор.
Многу држави веќе воспоставија масивни карантини. Луѓето купуваат тоалетна хартија и други материјали за домаќинството, веројатно за да се подготват за истата состојба во нивната земја, смета психологот Барух Фишхоф.
Фотографии од празни полици на продавници и колички полни со намирници ги преплавија вестите и социјалните мрежи. Луѓето гледаат на слики од купувачи кои купуваат работи во паника и мислат дека постои причина за паника, и затоа сами купуваат резерви.
„Луѓето се социјални суштества и тие гледаат едни со други, што е опасно, а што е безбедно. И кога ќе видите некој во продавницата да паничи, тоа може да предизвика ефект на страв“, вели Тејлор.
Сите овие фотографии од полиците со празни продавници можат да ги натераат луѓето да веруваат дека треба да добијат тоалетна хартија што е можно поскоро. Како што тврди Тејлор, тогаш она што започнало како имагинарен недостиг станува вистински недостаток.
Социјалните мрежи се важни играчи во воведувањето страв од коронавируси, смета и Тејлор. Дезинформациите лесно се шират и ствараат паника.