Светската форум асоцијација за комуникациите беше организатор на првиот Давос онлајн форум за комуникации, што се одржа на Зум април 2020 година со 145 учесници од 42 земји. Насловот на самитот беше „Криза во општествата, криза во индустријата“ и детално се дискутираше за тековната состојба во бизнисот на глобално ниво. Сите учесници прифатија специјален документ наречен Принципи за одговорен и етички бизнис.
Документот беше инициран од Чезаре Вали, добро познат ПР професионалец од Италија и беше уредуван и дополнет од Соли Моенг од Јужна Африка, Џон – Ханс Коецер од Португалија и професор Жаклин Стрејер од САД. Главните точки на „Принципите“ беа земени од говорите презентирани на Самитот.
Принципите ги потпишаа 62 лица од 36 земји од сите континенти, сите врвни лидери за комуникации во нивните компании, земји или меѓународни организации. Секој професионалец во полето на комуникацијата може да ги потпише овие принципи.
“Беше одличен настан и ние бевме среќни што имавме вакви истакнати врвни професионалци и како говорници и како учесници. Веќе 10 години правиме форуми за комуникации во Давос, Швајцарија и тие секогаш беа меѓу главните глобални ПР, маркетинг и настани на социјалните медиуми. Денес – повеќе од кога било – важно е да се одржуваме заедно, да се состануваме и да дискутираме, јавните комуникации буквално се менуваат секој ден и ние мора постојано да внимаваме на тие промени.
„Создадени на Самитот и прифатени подоцна, Принципите ќе ни помогнат на сите нас да не ги заборавиме основните правила на нашиот бизнис во ова турбулентно бреме, тоа е големо достигнување на WCFA и се надеваме дека сите потпишани ќе бидат наши поддржувачи, партнери и членови”, изјави Максим Бехар, претседателот на WCFA.
Меѓу говорниците на настанот беа Дејвид Галагер (главен говорник), САД; Френсис Ингам, Велика Британија; Нитин Мантри, Индија; Ким Пример, САД; Соли Моенг, Јужна Африка; Стјуарт Брус, Велика Британија; Јосна Бурк, САД; Чезаре Вали, Италија; Сергеј Зверев, Русија; Џон-Ханс Коцер, Португалија; Андреа Корнели, Италија; Жаклин Страјер, САД и многу други.
Следниот текст е целосниот текст на „Принципите“ и списокот на комуникациските професионалци кои го потпишаа.
Принципи на одговорни и етички комуникации
Инициран од Светската форум асоцијација за комуникациите, развиен и прифатен од учесниците на првиот Давос онлајн Самит за комуникации, 10 април 2020 година
- Комуникацијата е моќна алатка за ефикасно работење во современиот свет.
- Како таква, Јавната комуникација е сеопфатен, холистички пристап, за да им се овозможи на лидерите од сите области (бизнис, политика, влада, граѓанско општество, итн.) да работат пред кривата.
- Експертите мора да влијаат врз јавното мислење додека водат свои сопствени проекти – „мали и големи, помалку и повеќе важни“ – со прилагодени лидерски вештини. Тие мора да бидат сигурни комуникациски партнери за нивните клиенти или директори, засновани на реални и мерливи исходи, додека истовремено играат своја улога во напорите да значат придонес кон заедниците во кои работат.
- Практичарите се обврзуваат да управуваат и да водат со пример во почитувањето на етичките стандарди во целост со почитување на сите прашања од правата: човековите права воопшто, женските права, правата на децата, правата на загрозените заедници, еднаквост во секаква смисла, животната средина права, права на животните, итн., како и слобода на говор, слобода на движење, слобода на обожување и други.
- Ја признаваме Јавната Комуникација како една од најдинамичните алатки во арсеналот за вклучување на засегнатите страни на организации.
- Вистината, транспарентноста и интегритетот мора да бидат темелите врз кои се основаат и обезбедуваат сите надворешни и внатрешни комуникации од лидерите од сите области.
- Поради моќното стратегиско влијание на комуникацијата врз јавното мислење, од најголема важност е процесите и пристапите поврзани со нив да ги управуваат акредитирани и признати професионалци кои ја владеат комуникацијата од агол од 360°.
- Професионалните практичари се придржуваат и се обврзуваат при пријавување на професионални стандарди или професионални кодекси на однесување кои содржат основни вредности, како што се транспарентност, интегритет, доверба, професионалност, етичко однесување и лидерство, почитување на сите наведени основни права и слободи, итн.
- Професионалците во комуникацијата треба да бидат лесно препознатливи по нивниот професионализам и придржување кон професионалниот кодекс на однесување.
- Секогаш треба да се избегнуваат судири на интереси.
- Комуникациските компании мора да се воздржат од и да одбијат да дејствуваат во интерес на неетички каузи.
- Во рамките на секоја комуникациска организација, секое лице треба да има право да одбие, без неповолни последици, да работи за причини што се спротивни на нивниот кодекс на однесување, прашањата за правата и основните слободи, доколку постои неспорна етичка причина за тоа .
13.Комуникациските професионалци дизајнираат, испорачуваат и оценуваат ефективни стратегии, практики и егзекуции што водат одговорни аутпути кои се ориентирани кон резултатите, за сите засегнати страни.
- Комуникациската практика секогаш треба да се обидува да гради мостови преку границите со цел да се создаде вистинска глобална, заедница на професионалци која соработува.
- Комуникациските професионалци мора да заземат цврст став против ширењето лажни вести.
- Ефективните стратегии за управување со кризи се клучен стратешки двигател за сите членки и придружните комуникациски компании.
- Како дел од потребното придржување кон професионалниот кодекс на однесување, експертите за комуникација во секое време го користат нивниот вистински идентитет, вклучително и слики при користењето платформи за социјални медиуми и се воздржуваат од употреба на алијаси.
- Комуникациските професионалци мора да ја почитуваат приватноста на податоците, да се придржуваат строго до сите стандарди на GDPR (Општи регулативи за заштита на податоците) и никогаш да не споделуваат детали во врска со трети страни без да се бараат дозволи од засегнатите страни.
- Бизнис-лидерите мораат да ја почитуваат нивната конкуренција и да соработуваат со сите претставници на последново, врз основа на професионални и етички односи.
- Продолжената обука и развој мора да биде приоритет на корпоративната политика за сите консултации за јавни комуникации, агенции или оддели.
Потпишано од
Максим Бехар (Бугарија), претседател, Татјана Лопарски (Северна Македонија), Јанина Дубејковска (Русија), Соли Моенг (Јужна Африка), Џон-Ханс Коецер (Португалија), Сабина Јагизарова (Русија), Ганеш Чандрасекаран (Индија) – Потпретседатели, Здружение на форум за комуникации во светот Дејвид Галагер (Велика Британија), Френсис Ингам (Велика Британија), Нитин Мантри (Индија), Ким Сампл (САД), Жао Дали (Кина), Чезаре Вали (Италија), Јохна Бурк (САД), Стјуарт Брус (Велика Британија), Жаклин Страјер (САД), Сергеј Зверев (Русија), Андреа Корнели (Италија), Флавио Оливеира (Португалија), Саураб Убоеја (Индија), Озџ Узун (Турција), Лула Заклама (Египет), Јоми Бадејо-Окусанија (Нигерија), Ариан Феио (Бразил), Асај Сахасабруде (Индија), Лорена Каренно (Мексико), Јогеш Јоши (Индија), Габор Хаги (Унгарија), Екатерина Воскобојникова (Шпанија), Џуди Луис (Канада), Татевик Пирумјан (Ерменија), Тамара Бекчиќ (Србија), Калид Бадду (Мароко), Даниел Колетиќ (Хрватска), Сукрут Нарајанан (Австралија), Гунтрам Кајзер (Германија), Лоренцо Бруфани (Италија), Еитан Хершчо (Израел), Јуксинг Хан (Кина), Андрас Штанислав (Унгарија), Јарослав Мајор (Чешка), Олга Береславска (Русија), Камал Таиби (Мароко), Рана Нејем (Јордан), Клара Ли-Ле (Виетнам), Јелена Серенац (Србија), Андреја Павловиќ (Хрватска), Мари-Ноел Елисак-Фој(Маурициус), Мајкл Т. Шредер (Германија), Тумисанг Шамил Агоси (Боцвана), Рингго Мутамбо (Намибија), Филипе Бореманс (Португалија), Барт де Врис (Холандија), Кристоф Гининси (Белгија) , Вук Брајовиќ (Србија), Питер Мути (Кенија), Аманда Колман (Велика Британија), Мина Назари (Иран), Јасемин Едиге Озтунц (Турција), Илариа Башиќ (Босна и Херцеговина).