Коронавирусот, кој во последните месеци ги смени наште животни навики, нè принуди да усвоиме некои нови, а една од нив е учење и работа на далечина. Многу универзитети ширум светот започнаа да организираат програми преку Интернет за многу кратко време. Некои од нив веќе имаа искуство со ова, особено приватните универзитети, а повеќето од нив во САД. Од друга страна, повеќето универзитети и факултети се соочија со нови предизвици и модели на студии.
Иако претходно родителите и учениците сами ја минимизираа вредноста на онлајн студирање, како дипломите стекнати на овој начин, за само неколку месеци, односно за време на пандемијата, учењето на далечина стана модел на новата реалност. Оној во кој студентите се прилагодуваат многу лесно, додека професорите и доцентите посетуваат интензивни курсеви со цел да се прилагодат на одржување часови на кои претходно не биле навикнати.
Меѓутоа, додека многу универзитети и колеџи решија да го започнат овој есенски семестар на далечина и на тој начин да ги избегнат ризиците од потенцијална инфекција како резултат на Ковид-19, други усвоија модел на хибридна студија или „мешано” учење, што вклучува комбинација на учење на далечина и физичко присуство. Овој модел подразбира и поголеми трошоци, особено кога станува збор за подобрување на технологијата и воведување на иновации, како и гарантирање на сите мерки за безбедност на учениците.
Нова реалност и модел на студирање
„Сè што е можно со присуство, сè што е неопходно на далечина”, е нова филозофија и дидактичка програма, попозната како #eCatt на италијанскиот католички универзитет Католика дел Сакро Куоре, која обезбедува часови во училниците, како и нивно следење во реално време.
Овој престижен универзитет, со седиште во Милано, Бреша, Пјаченца, Кремона и Рим, со вкупно 12 факултети и повеќе од 40.000 запишани студенти годишно, е првиот во Италија што ги отвори вратите за своите студенти по пандемијата, почнувајќи од 7 септември. Рангиран е на прво место во Италија и меѓу првите 100 во светот според квалитетот на студиските програми и дипломите и кога станува збор за студии од областа на комуникација, менаџмент или бизнис.
Благодарение на специјалната технолошка поддршка и интелигентните камери кои се инсталирани во сите училници, вкупно 500, кои го следат движењето на професорите и сè што се случува во текот на еден час, студентите кои не се присутни можат рамноправно да ја следат и да учествуваат во наставата.
– Инвестиравме повеќе од 3,5 милиони евра само во проектот # eCatt, што овозможува квалитетно студирање. Исто така, ги исполнивме сите мерки што гарантираат безбедност на секој студент и намален ризик од инфекција со коронавирус, рече проректорката на овој универзитет Антонела Сиароне Алибранди.
Како дел од овој нов проект, односно дидактички модел, се креира и апликацијата iCatt, со чија помош студентите можат да ги користат сите услуги што Католика ги нуди, од резервирање место во училница, распоред за консултации, пристап до дигитални материјали, закажување консултации со професори. и изнајмување книги од универзитетската библиотека.
Федерико Рохала, одговорен за информациски системи и иновации на Универзитетот Католика, смета дека сме во период на епохална трансформација кога станува збор за идните модели на студирање.
Инвестиција во иновација и технологија
– Потребни беа само неколку недели да се реорганизираат студиските програми и начинот на нивното одржување, воведување на часови преку Интернет за студенти и стриминг напредни курсеви за професори. Всушност, за многу кратко време направивме сè што на некој начин избегнувавме порано, вели Рохала.
Преку оваа апликација, сите студенти мора да се пријават пред да дојдат на факултетот, како и резервираат место доколку сакаат да ја користат библиотеката, која е и читална.
– Универзитетот е настава, но не е само тоа, тврди Марио Гати, директор на седиштето на Католика во Милано.
– Организирање на функционирање на универзитет како нашиот е многу сложена работа, особено во новите услови. Инвестиравме околу десет милиони евра, најмногу во технологија и организирање на функционирањето на универзитетот, но и во фондот за студентски, за да им помогнеме на оние чии родители останаа без работа. за време на пандемијата и не се во можност да плаќаат школарина, вели Гати.
Покрај наставата, беше потребно да се организира ефикасно функционирање на библиотеката, како и работата на друг персонал, а потоа да се обезбедат сите услови за студентите и професорите да се чувствуваат безбедно, со цел да се вратат во училниците.
Благодарение на компанијата Тирења од Џенова, обезбедени се високотехнолошки уреди кои користат УВЦ зраци и озон, со цел да се гарантира правилно чистење и дезинфекција на материјалите, како и средини во кои се вработените и студентите.
Дезинфекција на книги но и дистанца
Библиотеката на факултетот Католика во Милано е една од најголемите студентски библиотеки во Италија. Има повеќе од 250.000 книги, вклучувајќи многу стари, антички книги. Поради оваа причина, покрај сите вообичаени мерки на претпазливост, овој универзитет беше првиот кој воведе карантин за секоја книга што ја користи некој студент.
Иако некои библиотекари не би се согласиле, верувајќи дека озонот е штетен за книгите, во оваа библиотека има плакари кои не пропуштаат влага и се користат за дезинфекција на хартиени материјали. Книгите остануваат во карантин два до три дена пред да бидат вратени во употреба.
Исто така, студентите можат да ја изнајмат секоја книга преку споменатата апликација. Вработените во библиотеката ја ставаат изнајмената книга во посебен плакар, додека студентот добива код за да ја преземе. На овој начин, се гарантира да се избегне контакт помеѓу вработените во библиотеката и студентите, што, според надлежните, е неопходно во овој момент.
Универзитетот Католика не е единствениот што започна со хибриден модел на организирање на наставата, но најмногу вложи во технологија и иновации, а со цел да не се доведе во прашање квалитетот на студиските програми. Многу други факултети во Италија, како и ширум светот, започнаа да го прифаќаат овој модел. Сепак, голем број од нив ги вратија студентите во амфитеатри и училници само од страв дека наставата преку Интернет би можела целосно да ги замени традиционалните модели на учење. Меѓутоа, оваа вонредна ситуација е доказ дека се можни нови модели на настава, и дека напредната технологија го гарантира нејзиниот квалитет и дека ќе остане модел и за во иднина.