Најмодерни училници, географска карта што потсетува на игра и виртуелна лабораторија се само дел од елементите што би можеле да ги имаат српските училишта во иднина. Факт е дека со напредокот на технологијата мора да напредува и нашиот образовен систем, вели деканот на Професорскиот факултет Данимир Мандиќ, кој за „Телеграф“ открива како би можел да изгледа еден ден во целосно модернизирани и технолошки опремени училишта.
Тој вели дека идејата е сите технологии да бидат достапни за учениците и наставниците за да се подигне квалитетот на образованието и воспитно-образовната работа. Во моментов наставата во Србија се заснова на предавања, а вреднувањето на знаењето, според Мандиќ, се врши со вреднување на репродукција на факти, додека нивната желба е наставата да се прилагоди индивидуално на секој ученик и да се утврдат способности наспроти знаењето.
„Сакаме да дадеме задачи кои се индивидуално прилагодени на секој ученик, се прави персонализација, но секој чекор се следи, мери и оценува, а тоа му помага на наставникот во вреднувањето на целокупното знаење. Во оваа смисла ни помагаат роботот Ема и вештачката интелигенција која е присутна во секој мобилен уред, односно таблет и компјутер – вели Мандиќ.
Тој вели дека често се поставува прашањето дали роботите ќе ги заменат наставниците, но тој вели дека одговорот е не. Вештачката интелигенција може да им помогне на наставниците на многу начини и да го олесни техничкиот дел од нивната работа, но образованието, критичкото размислување и емпатијата на наставниците никогаш нема да бидат заменети со машини. Тој тврди дека целта е наставникот повеќе да не биде само предавач, туку и член на група која комуницира и создава постојана интеракција со учениците, што е идеја за модерно образование.
Голема промена, според Мандиќ, би била промената на моделот на учебниците, така што може да се очекува во блиска иднина збогување со книгите со многу страници. Наместо тоа, ќе се користат дигитални учебници што може да ги уредуваат самите ученици.
„Учебниците какви што се денес, каде што читаме ред по ред, во голема мера се застарени и неинтересни за децата. Вака преминуваме кон нов модел на таканаречени учебници ориентирани кон личноста. Тие имплицираат дека јадрото на суштинската содржина треба да биде на околу 20 страници и дека секоја страница е поврзана преку QR кодови или хиперлинкови на Интернет, така што учениците добиваат видео клипови и дополнителни информации преку 3D симулации и виртуелна реалност во очигледена и динамичен начин. Она што е особено важно е дека секој ученик врз основа на тоа како работел, си создава сопствен учебник и сите ќе бидат успешни, но нема да се мерат според некој априори критериум, туку според статистичкиот критериум, колку тие напредувале во споредба со себе кога почнале со учење – објаснува професорот.
Засега не се знае кога овој модел на образование би можел да се примени во Србија.