Првиот прекуокеански лет со 100% одржливо воздухопловно гориво замина денес од Лондон за Њујоркт, бидејќи индустријата се обидува да ја докаже одржливоста на позелените воздушни патувања.
Боингот 787 на Вирџин Атлантик согорува мешавина од 88% отпадни масти обезбедени од AirBP и 12% синтетички ароматичен керозин направен од растителни шеќери.
Пробниот лет VIR100, кој не превезува патници кои плаќаат, полета од аеродромот Хитроу во Лондон за Њујорк.
Одржливото воздухопловно гориво – исто така познато како SAF – е термин за горива кои не се добиени од фосили, туку се биогорива добиени од растителни или животински материјали, комунален отпад и земјоделски остатоци.
Сè уште произведува емисии, но поддржувачите тврдат дека вкупните „емисии на животниот циклус“ од горивото се значително пониски отколку од обичното гориво базирано на нафта.
Други авиокомпании користеа SAF на комерцијални летови, иако генерално на пократки патувања и во мешавини до 50% со редовно гориво, што претходно беше регулаторна граница.
Група од 60 авиокомпании ветија дека ќе достигнат 10% употреба на SAF за глобално снабдување со гориво во авионската авијација до 2030 година.
Предноста на SAF е тоа што може да се користи во постоечки авионски мотори без прилагодувања. Голем број авиокомпании ветија дека ќе инвестираат во зголемување на употребата на горивото бидејќи се обидуваат да ги намалат вкупните емисии од летање, вклучително и преку употреба на авиони со поштедливи гориво.
Сепак, остануваат бројни предизвици за неговото широко користење, како недостиг на снабдување, повисоки трошоци и грижа за одржливоста на неговото производство.
Има релативно малку производствени погони или компании на SAF кои го транспортираат на глобално ниво.
Кралското друштво на Обединетото Кралство предупреди во извештајот претходно оваа година дека само некои биогорива може да се опишат како нето-ниско јаглерод, и дека достапноста на суровини е голем предизвик.
Некои групи тврдат дека поголемото производство на биогорива ризикува да го влоши уништувањето на шумите и недостигот на храна, и велат дека намалувањето на бројот на летови е единствениот начин да се намали влијанието на авијацијата врз животната средина, што придонесува за околу 2% од емисиите на CO2 предизвикани од човекот.
Извршниот директор на Вирџин Атлантик, Шаи Вајс, рече дека летот ќе покаже дека SAF „може да се користи како безбедна замена за авионско гориво добиено од фосилни горива и тоа е единственото остварливо решение за декарбонизација на авијацијата на долги релации“.
„Едноставно нема доволно SAF и јасно е дека за да го достигнеме производството во обем, треба да видиме значително повеќе инвестиции. Ова ќе се случи само кога ќе се воспостават механизми за регулаторна сигурност и поддршка на цените, поддржани од Владата“, додаде тој.