По инцидентот со Боинг 737 МАКС 9, тој модел на авион е под строг надзор од американските власти. Се поставува прашањето дали овој инцидент има последици за европските авиокомпании и патниците, пишува ДВ.
Поради инцидентот со Боинг 737 МАКС 9 кој се случи на 6 јануари, американската Федерална управа за воздухопловство (ФАА) воведе забрана за летање на 171 авион од оваа серија во САД. Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај Цириум, во светот се користат околу 215 авиони од овој тип. Флотата на United Airlines вклучува 79 од овие авиони, што го прави најголемиот во светот. Алјаска ерлајнс оперира со 65 авиони од овој тип.
Освен Јунајтед Ерлајнс и Алјаска Ерлајнс, Копа Ерлајнс од Панама, меѓу другите, лета со Боинг 737 МАКС 9. Aeromexico, Flydubai, казахстанската авиокомпанија SCAT, Turkish Airlines, Icelandair и индонезискиот авиопревозник Lion Air користеле и неколку авиони Boeing 737 MAX 9.
Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за Боинг 737 МАКС 9, се вели во соопштението за печатот на ЕАСА. Сепак, агенцијата продолжува да наведува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите-членки на EASA не управува со овие авиони во конкретно погодената конфигурација. Членки на EASA се земјите од ЕУ и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Британската управа за цивилно воздухопловство АЦВ исто така изјави дека овој тип на авион не е во употреба во ОК.
Boeing 737 MAX 9 се произведува во различни верзии кои се разликуваат по бројот на седишта. Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува. Овој модел е стандардна верзија на Boeing 737 MAX 9. Има и верзии за мал број патници. Еден таков модел користеше Alaska Airlines.
Во конфигурацијата во која настанала штетата, излезот во средината на кабината бил заменет со држач за седиште, пишува EASA. Овој тип обично го прифаќаат авиокомпаниите кои летаат со помал број патници. Тука тој дополнителен излез не е неопходен за исполнување на безбедносните барања за евакуација, се наведува понатаму.
Панелот за итен излез е прикачен на авионот со дванаесет приклучоци. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.
„Вратата се движеше нагоре и се оддалечи од постојката, предизвикувајќи пукање на држачот“, рече Клинт Крукшанкс, инженер од НТСБ.
Авиокомпанијата Icelandair во понеделникот објави дека не е засегната од заземјувањето на Boeing 737 MAX 9. „Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на Боинг 737 MAX 9. Новинската агенција Ројтерс цитираше портпарол на компанијата. „Icelandair“ има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.
Така е и кога станува збор за верзијата со која лета Lion Air. Сепак, авионите на оваа компанија засега остануваат на теренот. Во есента 2018 година, се урна авион на Lion Air 737-8 Max, а сите патници и членови на екипажот загинаа.
Туркиш ерлајнс објави дека врши проверка на пет нејзини авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, Туркиш ерлајнс одлучи да повлече пет авиони Боинг 737 Макс 9 од употрба, објави порталот „aeroTELEGRAPH“, повикувајќи се на портпарол на Туркиш ерлајнс.
Во моментов, се чини дека идентификуваните недостатоци потенцијално би можеле да претставуваат посериозен проблем. Алјаска ерлајнс, како и Јунајтед ерлајнс, откри лабави завртки и сврзувачки елементи и на други авиони.
Безбедносните инциденти во последните неколку години станаа се поголем проблем за оваа американска компанија. Минатиот декември, Боинг нареди да се проверат поновите 737 Max-Jets за лабави зглобови.
Имаше проблеми во минатото поради производствени дефекти кај добавувачот Spirit Aerosystems.
Шефот на главниот клиент на Боинг, Рајанер, Мајкл О’Лири, во интервју за Фајненшл Тајмс, ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.