Божиќната продажба беше бавна, а Новата година не донесе подобро деловно расположение за Германците, спротивно на очекувањата на експертите.
Потрошувачите не сакаат да купуваат, не трошат пари, компаниите се двоумат да инвестираат, а земјата се уште е во рецесија.
Сè уште е лошо како што беше минатата година во март. Корисничкиот климатски барометар за февруари падна за цели 4,3 отсто. Сепак, експертите ја уверуваат германската јавност дека се уште нема причина за загриженост.
„Зад себе ја оставивме златната деценија на ниски каматни стапки, евтин гас, евтина енергија и извоз, особено во Кина. Поради ова сите страдаат, а ние мора да ја подготвиме Германија за нова ситуација. Сите во Европа гледаат во Германија. Германија е сила во Европа, затоа сите се заинтересирани за економски раст во Германија, вели Кристијан Шевинг, претседател на Управниот одбор на Дојче банк.
Сепак, Германија се уште е во рецесија. Сите сметаа на пораст, поради што уште повеќе изненадуваат показателите за лошата потрошувачка клима. Податоците од Society for Consumer Research (GfK), по краток пораст, сега повторно покажуваат надолен тренд.
А расположението во индексот на деловната клима на Економскиот институт е исто така јасно декадентно: во услужниот сектор, трговијата и градежништвото се песимисти за следните месеци. Индексите се важни показатели за расположението во германската економија и таму работите не одат добро.
Потрошувачите се претпазливи и ги одложуваат скапите набавки поради високите цени на храната и енергијата. Потрошувачите штедат повеќе отколку во кое било време од 2008 година. Ова се пари што им недостасуваат на компаниите бидејќи итно им требаат нови нарачки покрај старите и познати предизвици.
Освен тоа, ги имаме истите причини: трошоците за енергија се сè уште високи, каматните стапки се сè уште високи (иако има изгледи за подобрување), недостаток на работна сила. Односно, можеби проблемот е што едноставно нема доволно позитивни погледи за иднината, вели Клеменс Фуст, претседател на Институтот за економски истражувања.
Експертите сега се надеваат на вториот квартал и дека германската економија најдоцна до тогаш ќе почне постепено да расте.