Сите ние возевме малку предолго откако ќе се запали резервното светло БАРЕМ еднаш, преценувајќи ја километражата што можеме да ја добиеме со достапното гориво и туркајќи го резервоарот до неговите граници.
Без разлика дали се обидувате да ја избегнете гужва или да заштедите пари чекајќи да стигнете до место каде што бензинот е поевтин, тоа често се претвора во период исполнет со паника на потрага по најблиската бензинска пумпа.
Но, колку километри можете безбедно да возите откако ќе се вклучи светлото за гориво?
Точната бројка ќе зависи од неколку фактори, вклучувајќи ја марката и моделот на вашиот автомобил, вашите навики за возење, редовната километража на бензин и дали возите автомобил што штеди гориво, велат експертите. Нема да стигнете толку далеку во, на пример, агресивен спортски автомобил за разлика од тоа да бидете во помал автомобил и да возите умерено.
Има повеќе простор отколку што мислите
Но, еве ја добрата вест: имате многу повеќе простор за движење отколку што мислите. Значи: колку милји треба да можете да поминете со вклучено светло за гориво?
„Нема стандарден број на километри и варира од модел до модел“, вели нашиот соговорник Младен Херцег, дипл. механички инжинеринг со долгогодишно искуство во управување со возниот парк.
„Обично индикаторот ќе се вклучи кога резервоарот е под 10% до 15% од неговиот капацитет“. Општо земено, штом ќе се запали индикаторот за гориво, сигурно ќе возите до 50 километри. Се разбира, не е важно во кој режим на сообраќај се движите.
Дали марката или моделот на автомобилот влијае на тоа колку милји можете да поминете откако ќе се вклучи светлото?
Одговорот е повторно да, бидејќи типот на автомобил што го имате прави голема разлика. На автомобил со резервоар за гориво од 40 литри може да му останат 4-6 литри од моментот кога индикаторот ќе светне. Сепак, на голем теренец ќе му останат 12 или дури 15 литри гориво, но неговата специфична потрошувачка по километар е значително поголема.
Преведете го тоа во потрошувачка: на пример, мал градски автомобил со резервоар за гориво од 40 литри и резерва од 4 до 6 литри теоретски може да помине веројатно уште 50-80 км при умерено возење. Меѓутоа, автомобил кој троши една третина повеќе мора да има и толку повеќе резерва.
Состојба на возилото и патот
Следното прашање е дали староста и состојбата на возилото или состојбата на патот влијаат на тоа колку далеку можете да возите откако ќе се вклучи светлото?
Херцег наведува: „Возраста и состојбата на автомобилот, особено квалитетот на одржувањето на возилото, ќе имаат влијание врз потрошувачката, што е општо познато, исто како и специфичните услови на патот. На пример, студеното време значително ја зголемува потрошувачката на гориво, особено поради работата на други системи како климатизација, греење и сл., па ако се вклучи индикацијата кога е екстремно студено, треба да се погрижите што побрзо да стигнете до бензинската пумпа.
Лошо одржувано возило исто така ќе троши повеќе гориво и затоа ќе остане без бензин порано кога е празно. Од друга страна, ако возилото е добро одржувано, неговата старост не треба да влијае на потрошувачката на гориво, па затоа треба да се држите до општите проценки“.
Следното прашање е дали може да биде штетно да се вози на резерва.
Уште еднаш, одговорот е „да“. Ако возите неколку километри до најблиската бензинска пумпа, нема да го оштетите вашиот автомобил, но имајте на ум дека на пумпата за гориво и треба течност за да работи и дека ако работи на „суво“ ќе предизвика дефект на системот. „Ако нема доволно гориво“, објаснува Херцег, „моторот едноставно не работи, а вие не возите“.
Покрај тоа, со текот на времето ризикувате да го затнете филтерот за гориво бидејќи автомобилот почнува да влече нечистотија и честички од дното на резервоарот. Имено, резервоарите за гориво не се совршено чиста средина, а возењето откако ќе се вклучи индикаторот може да повлече нечистотии од горивото во системите за вбризгување гориво на вашиот мотор.
Бидете рационални кога возите
Па, како возите кога ќе се вклучи мерачот за гориво?
Херцег вели дека има неколку работи што можете да ги направите за да ја минимизирате потенцијалната штета. Прво, додека ја барате најблиската бензинска пумпа, избегнувајте возење со големи брзини за да спречите прегревање на моторот и поголема специфична потрошувачка.
Запомнете, секоја преостаната сума ви е многу важна, затоа бидете рационални кога возите. Второ, исклучете ги сите непотребни потрошувачи, особено климатизацијата, системот за греење на кабината, седиштата итн., бидејќи тие ја зголемуваат специфичната потрошувачка на гориво.
Ако немате бензинска пумпа во близина, со мали шанси да ја најдете, подобро е безбедно да застанете на соодветно место и да повикате помош или алтернативно решение за да го продолжите патувањето.
Конечно, зошто воопшто би возиле со празен резервоар?
Поретко полнење на резервоарот не значи дека воопшто заштедите пари, но штетата направена на вашето возило може скапо да ве чини. И занемарувањето на редовното полнење гориво ќе ви донесе непотребни главоболки.