Во изминатите години, политиките за намалување на цените на основните производи станаа клучен фактор во односите меѓу владите и граѓаните, особено во периоди на економски кризи и раст на животните трошоци. Во овој контекст, политиките на поранешната влада предводена од СДСМ и сегашната влада на ВМРО-ДПМНЕ покажуваат јасна разлика во обемот и амбициите за заштита на стандардот на граѓаните.
СДСМ: Широк спектар на производи и значителни намалувања
Во 2022 година, владата на СДСМ воведе мерки за замрзнување и намалување на цените на повеќе од 500 прехранбени производи од 25 категории, кои вклучуваа основни производи како леб, ориз, месо, млеко, сирење, брашно, овошје и зеленчук. Оваа мерка беше насочена кон директно заштитување на животниот стандард на граѓаните, со замрзнување на цените до 30 ноември 2022 година. Во просек, овие производи се продаваа по 10 проценти пониски цени во споредба со нивните вредности на 1 август.
Ова беше опширна мерка која ги опфати основните производи што ги користат сите домаќинства, а владата на СДСМ во тој период се обиде да ги ограничи маржите на трговците, воведувајќи нови регулации со кои се намалуваа трговските маржи на 5, 10 и 15 проценти. Тоа беше дел од сеопфатен план за стабилизирање на економијата и ограничување на
ВМРО-ДПМНЕ најавува ограничени интервенции со намалување на цените на само 100 производи
Од друга страна, сегашната влада на ВМРО-ДПМНЕ, која исто така е соочена со слични економски предизвици, најави намалување на цените на 100 основни производи како дел од својата економска политика за намалување на инфлацијата и зголемување на куповната моќ на граѓаните. Овие мерки, иако важни, се значително поскромни во однос на обемот на производи опфатени во споредба со политиките на СДСМ.
Есенската потрошувачка кошница, која сè уште е во подготовка, е дел од стратегијата на Министерството за економија и труд, но досега не е јасно дали ќе следат дополнителни мерки за замрзнување на цените или ограничување на маржите. За разлика од мерките на СДСМ, кои опфатија широка палета на производи и имаа директно влијание на трговските маржи, политиките на ВМРО-ДПМНЕ се чини дека се повеќе насочени кон таргетирани интервенции во ограничен број категории.