Кога британскиот туроператор Томас Кук се врати на пазарот минатиот месец, му требаше начин да ги убеди клиентите дека стана посигурен по неговиот банкрот во 2019 година и дека немаат за што да се грижат при резервацијата во пауза за време на пандемија.
Одлуката на компанијата беше да им вети на своите клиенти, кои плаќаа многу пред нивниот одмор, дека ќе бидат чувани на посебна сметка до нивното враќање.
За секој што се борел да добие пари од авиокомпанија оваа година, оператор за крстарење или туристички агент, ова звучи привлечно. Моделот станува се попопуларен, бидејќи регулаторите ги сфаќаат придобивките од него. Тие се во однос на времето.
Кога британските туроператори ќе ги обноват своите лиценци во следните недели, од некои може да се побара да ги чуваат исплатите на клиентите на посебни сметки, објави претходно Телеграф. Во моментот, на патувањата и на авиокомпаниите често им е дозволено да користат исплати на начинот на кој тие избираат и долго време пред да се случи патувањето, како што сметаат за соодветно.
Поради непосредната потреба да се осигура дека туристичката индустрија ќе остане здрава, брзите регулаторни промени во деловниот модел може да бидат контрапродуктивни токму сега. Најголемата грижа во моментот е што големите туристички групи ретко имаат нови резервации.
Германската авиокомпанија „Луфтханза” планира да искористи само 25 отсто учество во ланскиот капацитет во четвртиот квартал.
По финансиската криза, британските банки беа принудени да ги одделат своите основни кредитни услуги од ризично банкарство за инвестиции. Еден ден, ваквиот потег ќе биде неопходен за патничките компании да можат да ги заштитат средствата на потрошувачите.
Од гледна точка на туристичките компании, плаќањата кон потрошувачите месеци пред нивното патување се одлични – тоа е како да добивате голем заем без камата.
„Луфтханза”, операторот за крстарење „Карневал” и туристичката компанија „ТУИ” држат милијарди долари на клиенти, според нивните последни целосни финансиски резултати.
Кога коронакризата ги замрзна глобалните патувања, потрошувачите сфатија дека прават лоши зделки. Многу од нив водеа бирократски битки со компании за да си ги вратат парите, честопати за возврат мораа да се помират со ваучери.
Некои туристички агенции се подобри во заштитата на потрошувачките трошоци, а токму тие се најмногу желни за промени.
„Скандалозно е што парите платени за патувања се еднаш во иднина, не треба да се издвојуваат и да се трошат само за спроведување на договорот”, велат претставниците на „Трајлфиндерс”.
Создавањето на посебни сметки нема да гарантира дека исплатата на поволностите ќе се случи побрзо во случаи на масовно откажување на резервациите како оваа година. Со спречување на компаниите да ги трошат парите на клиентите додека не заврши нивното патување, може да се создаде поголема безбедност, барем за средствата.
Засега, има малку индикации дека Британија или која било друга влада ќе ги принуди авиокомпаниите да воведат таква мерка, што можеби не изненадува со оглед на неизвесните финансиски услови за авијацискиот сектор и потребата за заштита на работните места.
Иако мислам дека најверојатно ќе има јавна поддршка за фондови за клиенти со авиокомпании, барем во сегашната ситуација постои ризик дека владите може да завршат со законот за големи превозници, па можете да видите дека можеби не им е најголем приоритет “, вели Даниел Роеска, аналитичар во Бернштајн Рисрч.
Штом има вакцина и сите повторно летаме со авиокомпании, сепак, не треба да заборавиме на кавалерот што го имаа некои авиокомпании за парите на клиентот. Подобро да се заштити таа готовина е најмалку што компаниите можеа да сторат.